La Direcció General d'Administració Local, del Departament de Governació de la Generalitat, i la Direcció General de Cooperació Local, del Ministeri de Política Territorial i Administració Pública han començat a treballar en l'elaboració d'un sistema únic de presentació de la informació econòmica per part dels ajuntaments.
Actualment, en el cas de Catalunya, els ens locals han de presentar les liquidacions dels seus pressupostos a la
Sindicatura de Comptes, al Departament de Governació, al Ministeri d'Economia i al Tribunal de Comptes amb quatre models diferents de documentació, i en enviaments separats.
A Catalunya, fa setmanes que el Síndic Major i la vicepresidenta van acordar establir un model únic de manera que, amb una sola entrega de documentació els ajuntaments, donin compliment al que marca la llei a l'hora de presentar la seva documentació comptable tant a la Sindicatura de Comptes com al Departament de Governació de la Generalitat.
Amb l'acord d'avui es pretén aconseguir que els Ajuntaments compleixin la seva obligació de presentació de comptes respecte totes les administracions, omplint un sol formulari i efectuant una sola tramesa. En les properes setmanes es concretarà el contingut del conveni de col·laboració entre les administracions, per tal de poder procedir a la seva signatura i posada en funcionament.